officetips

Zijn jouw taken afspraken in je agenda?

Hoe vaak kom ik het niet tegen in agenda’s. Afspraken met jezelf: werken aan blogs, notulen uitwerken, offerte maken, vandaag bellen met…, kantoorartikelen bestellen, en ga zo maar door.

Als je alleen je agenda beheert dan is hier niks mee (behalve dan dat je het overzicht kwijt bent als je een afspraak moet maken), maar zodra er anderen in je agenda kunnen kijken en afspraken voor je moeten maken, wordt het lastig.

Zit je in een Exchange omgeving  dan kunnen collega’s kijken wanneer je beschikbaar bent. Staat een taak als afspraak dan ben je op dat moment niet beschikbaar voor een andere afspraak. Terwijl de taak best op een ander moment van de dag uitgevoerd zou kunnen worden. Dit geldt natuurlijk niet als je de taak echt op dat moment ook uit moet voeren, dan mag de taak als afspraak in de agenda.

Maak voor taken in Outlook dan ook een Taak aan. (Taken -> Nieuwe taak)

In je Outlook kun je rechtsonder een deel van je takenlijst laten zien en dit is dan meteen je to-do lijst!

Als je de takenlijst op einddatum sorteert zie je in één oogopslag wat je nog allemaal moet doen.

Je kunt een taak ook als herinnering op laten poppen in je scherm. Heel handig als je iets zeker niet wilt vergeten.

Ook kun je voor terugkerende taken, 1 keer een taak aanmaken en die laat je dan elke keer als je de taak uit moet voeren als herinnering oppoppen. officetips cirkel