officetips

De vis wordt duur betaald

fish-810720__180Dure uren?
Openstaande facturen zorgen voor de duurste uren!
Administratief is niet productief?
Maak een factuur niet te duur!

Openstaande facturen is altijd vervelend. Je loopt geld mis, geld waar je al een product of dienst voor geleverd hebt en waar de betaaltermijn al van verstreken is. Ga je wachten tot je klant een keer betaald (of niet), een incasso bureau inschakelen is ook zoiets, je wilt een klant ook niet direct kwijt.

Ook je virtueel assistent kan je niet-betalende klanten bellen. Zeggen dat er nog een factuur openstaat. In de meeste gevallen is de factuur “in het ongerede” geraakt en na het opnieuw sturen van de factuur zal een betaling snel volgen. Soms is er na een week nog een telefoontje nodig en worden er goede afspraken gemaakt of een regeling getroffen.
Jij blij, klant blij en het geld komt.

Natuurlijk zijn er ook situaties dat het niet met de zachte hand kan, dan is inschakelen van een incassobureau noodzakelijk.

Mijn ervaring is wanneer je structureel je openstaande facturen najaagt dat je hiermee ook je klanten opvoed. Ze weten op een gegeven moment dat je er bovenop zit en zullen daarom binnen de termijn betalen.
Kwestie van opvoeden.