Mijn ideale klant
Nou is het voor jullie helemaal niet interessant om te weten waarom ik hem of haar ideaal vind, maar wil je wel weten wie mijn ideale klant is?
Herken je jezelf?
Kun je inmiddels niet meer over de stapel visitekaartjes heen kijken en wil je daar ooit nog wel iets mee doen?
Invoeren in je Outlook, een Excelbestand maken; in elk geval wil je een overzicht van al je contacten, hun gegevens, maar ook waar je ze van kent, hoe zij jou aan een lead hebben geholpen of andersom. Alle informatie bij elkaar zodat je snel de juiste gegevens kunt vinden.
Hik je weer tegen het afmaken van dat verslag aan?
De inhoud produceren, ja dat gaat vlot, maar dan de lay-out, alle koppen in hetzelfde lettertype, een inhoudsopgave maken, opsommingen die niet onder elkaar willen blijven staan, d’s en t’s die staan waar ze niet horen, zinnen die niet lekker lopen.
Wat zou het fijn zijn als je alleen maar de ruwe tekst, de inhoud, hoeft te maken en dat de rest voor je gedaan wordt. Hoeveel tijd kun je dan besparen?
Voer je een gesprek en maak je tegelijk aantekeningen?
Twee dingen waar je je volle aandacht bij moet houden en die doe jij tegelijk?
Kans is groot dat je een beter gesprek voert als je erop kunt vertrouwen dat alle belangrijke zaken die besproken worden genoteerd zijn.
Je geeft met succes trainingen en je kunt er steeds meer gaan geven want de animo is groot. Leuk, want dat is wat je graag doet, maar alle aanmeldingen verwerken, facturen sturen, controleren of cursisten betaald hebben, wanneer doe je dat? ’s Avonds of in het weekend?
Heb je deze middag veel tijd besteed aan het maken van afspraken, kreeg je natuurlijk niet direct contact met alle deelnemers aan de meeting, denk je alle agenda’s afgestemd te hebben, tot de laatste en die kan op geen enkele van de voorgestelde data, kun je weer opnieuw beginnen. En dan heb ik het nog niet over de tijd die het kost om de congreszaal te reserveren, regelen van audiovisuele middelen, controleren of alles wat er nodig is ook daadwerkelijk geregeld is. En ondertussen moet je ook nog de meeting voorbereiden, stukken produceren, noem het maar op.
En ja, je kan dit werk allemaal best zelf doen, dat doe je nu tenslotte ook, maar het kost zoveel tijd. Tijd waarin je niet bezig kunt zijn met nieuwe opdrachten binnenhalen, nieuwe plannen voor je bedrijf ontwikkelen of iets leuks doen met je gezin of vrienden.
Sterke ondernemers
Ik werk graag voor ondernemers die met vertrouwen hun werk aan mij afgeven. Vertrouwen, dat is het toverwoord, want mijn ideale klant is een “kleine” ondernemer die alleen of met weinig personeel werkt en bij elk proces in het bedrijf betrokken is.
Het zijn juist sterke ondernemers die zien en toegeven dat het tijd wordt voor ondersteuning. Maar (weer) iemand aannemen is een grote stap.
Ik bied mijn organisatietalent en uitgebreide secretariële ervaring aan, in een vorm die bij jou en je bedrijf past.
Wil je meer weten, neem dan gerust contact met me op.